
Oddział II
17 dzieci – 3-4 -letnich
Oddział ten pracuje w godz. 7.30 – 14.00
Wychowawca: mgr Małgorzata Krok
Comiesięczne, indywidualne kontakty z rodzicami: .
Zadania dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawcze na miesiąc kwiecień:
Tematy kompleksowe:
1. Zwierzęta na wsi.
2. Dbamy o zdrowie.
3. Święto Ziemi.
4. Tu mieszkam.
Główne cele wychowawczo- dydaktyczne:
- Wzbogacenie wiedzy o zwierzętach hodowanych na wsi, wzbogacenie słownictwa o nowe pojęcia. Kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta.
- Poznanie zasad zdrowego stylu życia oraz osób i instytucji, które udzielają pomocy medycznej.
- Kształcenie postawy współodpowiedzialności za naszą planetę; wyrabianie nawyków proekologicznych. Rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą należy dbać.
- Poznanie miejsca w którym mieszkamy i żyjemy. Znajomość adresu zamieszkania.
Wiersz
„Wierszyk ekologa”
Czy to mały czy to duży
Każdy wie co przyrodzie służy.
W lesie nie krzyczymy,
Nigdy nie śmiecimy.
W domu taką mamy modę,
Że oszczędzamy wodę.
Śmieci zawsze sortuje,
Przecież nic to nie kosztuje!
Bo gdy czysto jest wokoło
Wszyscy się ucieszą.
Pszczółki brzęczą, motyl lata, ptaszek śpiewa,
A dokoła szumią drzewa.
Piosenka
„Rozśpiewany blok”
sł. D. Gellner, muz. W. Kaleta
I. Gdy zostaję w domu sam,
wtedy własny koncert mam,
bo z każdego kącika
wyskakuje muzyka.
Ref.: Stuka okno, skrzypią drzwi,
każda rura śpiewa mi,
w kranie słychać gruby głos,
i za ścianą kicha koś?
Stuka okno, skrzypią drzwi,
Każda rura śpiewa mi,
Szczeka pies i miauczy kot
Rozśpiewany jest nasz blok.
II. Gdy zostaję w domu sam,
to muzykę sobie gram.
Siedzę sobie cichutko,
Łapię nutkę za nutką.
Ref.: Stuka okno….
Zadania dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawcze na miesiąc marzec:
Tematy kompleksowe:
- W kuchni.
- Ogródek w sali.
- Marcowa pogoda.
- Już wiosna.
- Wielkanoc.
Główne cele wychowawczo- dydaktyczne:
- Zapoznanie z pracą kucharki i poszerzenie wiadomości na temat atrybutów jej pracy.
- Nabywanie umiejętności związanych z hodowlą i pielęgnacją roślin.
- Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu.
- Zapoznanie z oznakami wiosny w przyrodzie oraz ludowym zwyczajem powitania wiosny.
- Zapoznanie z tradycją Świąt Wielkanocnych i zwyczajami w swoim regionie. Zacieśnianie więzów rodzinnych podczas wspólnego przeżywania świąt.
FOTOGAZETKA GRUPY
„DBAMY O ZDROWIE” – praca zdalna
„ZWIERZĘTA NA WSI” – praca zdalna
„WIELKANOC” – praca zdalna
„WIOSNA”
„W KUCHNI”
„PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA”
„BAL KARNAWAŁOWY”
„ODWIEDZIŁ NAS ŚW. MIKOŁAJ”
„JESIENNY SPACER”