Oddział II – „MUCHOMORKI”

Kategoria: oddziały

IMG_6546

Oddział II

18 dzieci – 3-4 -letnich
Oddział ten pracuje w godz. 7.30 – 14.00 
Wychowawca: mgr Anna Gurgul
Comiesięczne, indywidualne kontakty z rodzicami: pierwszy poniedziałek miesiąca w godz. 14.00 do 14.30.

 

 

Zadania dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawcze miesiąc czerwiec:

Tematy kompleksowe:

  1. Święto dzieci.
  2. Moje podwórko.
  3. Wakacyjne podróże.
  4. Nadchodzą wakacje.

Główne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  1. Poznanie dzieci z różnych stron świata i ich zabaw. Określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć.
  2. Poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: oddalanie się od rodziców (opiekunów),  bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, blisko stawu.
  3.  Poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego.
  4. Poznanie różnych sposobów i miejsc letniego wypoczynku.

 

Wiersz:

 „ LATO”

Bożena Forma

Wczesnym rankiem po cichutku

lato przyszło pomalutku.

Ciepłe dzionki zamówiło,

świeżą zieleń rozrzuciło.

Lato, lato zostań z nami,

pokryj wkoło świat kwiatami.

Poproś słonko, by przybyło,

mocno wszystkim zaświeciło.

By nam ziemię ogrzewało,

swe promyki przysyłało.

 

Piosenka:

Co kto lubi?

sł. A. Bernat, muz. B. Kolago

I. Jabłka w cieście lubi Grześ,

a ja wolę budyń jeść.

Każdy przecież co innego

ma ulubionego.

II. Grzesiek lubi gonić psa,

ja za piłką hopsasa.

Każdy przecież co innego

ma ulubionego.

III. Grzesiek do rakiety wsiadł,

a ja pieszo zwiedzam świat.

Każdy przecież co innego

ma ulubionego.

IV. Ja coś lubię, a ty nie,

ty coś wolisz, a ja nie.

Każdy lubi co innego

i to sprawa jego.

 

 

Zadania dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawcze miesiąc maj:

Tematy kompleksowe:

  1. Moja miejscowość, mój region.
  2. Muzyka jest wszędzie.
  3. Łąka w maju.
  4. Święto rodziców.

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  •  rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania,wzbogacanie wiadomości na temat wybranych miast w Polsce,
  •  zabawy z muzyką, słuchanie i tworzenie muzyki,
  •  poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki,
  •  uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka.

 

Zadania dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawcze miesiąc kwiecień:

Tematy kompleksowe:

1. Wiosenne powroty.

2.Wielkanoc.

3.Wiosna na wsi.

4.Dbamy o przyrodę.

 

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

- zapoznanie z wybranymi roślinami i ptakami zwiastującymi przyjście wiosny

- zapoznanie z tradycjami i zwyczajami związanymi z Wielkanocą

- utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka

- kształtowanie postawy proekologicznej

- rozwijanie sprawności manualnej

 

Zadania dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawcze miesiąc marzec:

Tematy kompleksowe:

1. Zwierzęta dżungli i sawanny.

2. Zwierzęta naszych pól i lasów.

3. Marcowa pogoda.

4. Wiosenne przebudzenia.

 

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

- zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi żyjącymi w dżungli lub na sawannie

- poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu

- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną

- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków wiosennych kwiatów.

 

Piosenka

„Dżungla”

autor nieznany

1. Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,,

poplątane zwoje dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

 

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,

Małpy na ogonach grają.

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

2. Ambo, Sambo doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,

w dłoni coś smacznego zawsze ma .

 

Ref: Strusie mu się …

 

Wiersz

Spotkanie z sąsiadem.

B. Forma

Lisek w lesie mieszka,

sąsiadów wielu ma.

Sarny, dziki, wilki,

on wszystkich dobrze zna.

Na polu mieszka myszka,

sąsiadką jest chomika,

gdy z norki swej wychodzi,

to często go spotyka.

Sąsiadów mamy wielu,

przechodzą obok nas,

sąsiadem w domu i w przedszkolu

jest przecież każdy z was.