Oddział II – „MUCHOMORKI”

Kategoria: oddziały

IMG_6546

Oddział II

19 dzieci – 3-4 -letnich
Oddział ten pracuje w godz. 7.30 – 14.00 
Wychowawca: mgr Sylwia Zięba
Cotygodniowe, indywidualne kontakty z rodzicami (po wcześniejszym uzgodnieniu z nauczycielem): w każdy wtorek w godz. 14.00 – 14.45.

 Plan pracy dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawczej na miesiąc czerwiec.         

Tematy kompleksowe:

  1. Święto dzieci.
  2. Gdzie pracują nasi rodzice?
  3. Czym podróżujemy?
  4. Wakacje.

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Zapoznanie z dziećmi z różnych stron świata.
  • Poznanie różnych kontynentów.
  • Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw.
  • Utrwalenie nazw środków lokomocji.
  • Poznanie nazw związanych z przewozem pasażerów różnymi środkami lokomocji (kierowca, maszynista, pilot).
  • Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas letniego wypoczynku.
  • Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.
  • Usprawnianie grafomotoryki.

Majka Jeżowska

„Idą wakacje”

I. Pracowałeś prawie rok
Oszczędzałeś każdy zarobiony grosz
By wyjechać gdzieś stąd – je-e-e…
Musisz w końcu zresetować się
Spakowana walizka dawno w kącie jest
Wszyscy już czują, że… – je-e-e…

Ref.Idą wakacje (u-o-o)
Ciepłe lato jest o krok
Nasze wakacje (u-o-o)
Czekasz na nie cały rok
Idą wakacje (u-o-o)
Dzikie noce i słodkie dni
To, co chcesz, się zdarzy
W słońcu na plaży
Poczuj ten gorący rytm

II.Możesz jechać, dokąd chcesz
Morze, góry, Mazury, Kraków albo Hel
Wszędzie tam cudnie jest – o tak!
Nawet gdy na niebie słońca brak
Każda nowa przygoda ma niezwykły smak
Życie znów nabiera barw… – je-e…

Ref.Idą wakacje (u-o-o)………

,,Jedziemy na wakacje” – Czesław Janczarski

Jedziemy na wakacje, do lasu, nad wodę.
Prosimy ciebie, słonko o piękną pogodę.
Jedziemy na wakacje nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki przynieś, falo, w darze.
Jedziemy na wakacje w te góry wysokie.
Nie chowajcie się, szczyty, za mgłą, za obłokiem.
Jedziemy na wakacje. Na Mazury? Może!
Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku, czekaj na nas w borze!

 

Plan pracy dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawczej na miesiąc maj.                  

Tematy kompleksowe:

  1. Jestem polakiem i europejczykiem.
  2. Na majowej łące.
  3. Kocham mamę i tatę.
  4. Muzyka wokół nas.
  5. Święto dzieci.

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Wzbogacenie wiedzy na temat Polski..
  • Utrwalenie wizerunku godła.
  • Doskonalenie umiejętności liczenia elementów.
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat niektórych państw Unii Europejskiej
  • Zapoznanie z flagą i hymnem Unii Europejskiej,
  • Zaciekawienie wiedzą na temat państw Unii Europejskiej.
  • Utrwalenie nazw mieszkańców łąki.
  • Uwrażliwianie na piękno przyrody.
  • Utrwalenie pojęcia „para”.
  • Utrwalenie nazw kwiatów.
  • Zapoznanie z pięknem majowej łąki, przyrodą.
  • Poznanie nazw niektórych owadów i kwiatów łąki.
  • Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Rozwijanie poczucia rytmu.
  • Doskonalenie percepcji słuchowej.
  • Zachęcanie do wypowiadania się na określony temat.
  • Kształtowanie więzi emocjonalnej z rodziną.
  •  Dostrzeganie roli mamy w codziennym życiu.
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat życia ludzi w różnych częściach świata.
  • Kształtowanie szacunku i życzliwości wobec dzieci z różnych stron świata.

 

 

„O, mamo, tato co Ci dam – piosenka

O, mamo, mamo, co ci dam?
Ja tylko jedno serce mam
A w moim sercu róży kwiat
O mamo, mamo, żyj sto lat.

O, tato, tato, co ci dam?
Ja tylko jedno serce mam
A w moim sercu róży kwiat
o tato, tato, żyj sto lat.

 

 „Mama i tata” – wiersz
Mama, tata to mądre główki
Są jak jabłka dwie połówki
Tata w piłkę ze mną gra
Mama sto pomysłów ma.

Tata rower zreperuje
Mama siniak pocałuje
Tata zimą ciągnie sanki
Mama z kwiatów plecie wianki.

Mama, tata mądre główki
Są jak jabłka dwie połówki
Co za jabłko mówię wam
Jaki skarb ja w domu mam.

 

Tematy kompleksowe kwiecień:

  1. Wielkanoc.
  2. Moja miejscowość.
  3. Zwierzęta domowe.
  4. Dbamy o ziemię.

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Wzbogacenie wiedzy na temat tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
  • Dzielenie się wiedzą na temat sposobów ozdabiania jajek.
  • Utrwalenie swojego adresu zamieszkania.
  • Zwrócenie uwagi na różnice występujące w budownictwie w mieście i na wsi.
  • Utrwalenie kształtu figur geometrycznych.
  • Zwrócenie uwagi na obowiązki właściciela zwierząt hodowlanych w domu.
  • Rozwijanie odpowiedzialności o stan środowiska przyrodniczego.
  • Zapoznanie z zasadami dbania o czystość Ziemi.
  • Uświadomienie dzieciom konieczności oszczędzania wody.
  • Kształtowanie świadomości ekologicznej.

 

„Kolorowe kosze”

Kolorowe kosze
Śmieci do nich noszę
Pięknie segreguję
Kolorów pilnuję

Do żółtego kosza
Wrzucam plastikowe
A do niebieskiego
Śmieci papierowe

Zielony pojemnik
Na szkło kolorowe
Czerwony połyka
Śmieci metalowe

Jest jeszcze kosz biały
Na bezbarwne szkło
Wiesz już, co gdzie wrzucać
Zapamiętaj to!

„Duszki leśne”
1.Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.

Ref.:Duszki, duszki, duszki leśne,
wstają co dzień bardzo wcześnie,
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.

2. Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorkom piorą groszki
bo te duszki to czyścioszki.

Ref.: Duszki, duszki, duszki leśne…

3. Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci,
zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi „Nie śmieć więcej”.

Ref: Duszki, duszki, duszki leśne…

 

 

 

 

Tematy kompleksowe na marzec:

  1. W marcu jak w garncu..
  2. Dbamy o zdrowie na przedwiośniu.
  3. Nadchodzi Wiosna.
  4. W gospodarstwie.
  5. Zabawy w teatr.

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Zapoznanie z charakterystycznymi cechami marcowej pogody.
  • Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
  • Utrwalenie wiedzy na temat oznak wiosny.
  • Promowanie zdrowego stylu życia.
  • Wyrabianie świadomości, że należy spożywać zdrowe pokarmy.
  • Zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego przygotowania potraw.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat charakterystycznych cech wiosny.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat życia bocianów.
  • Utrwalenie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka.
  • Utrwalenie nazw kolorów i kwiatów.
  • Zapoznanie ze zwierzętami domowymi i ich dziećmi.
  • Zachęcanie do wystąpień przed grupą.
  • Doskonalenie umiejętności interpretowania ruchem piosenki.

„Marcowe żaby” – piosenka

 1. Już wiosna na polach sadzi krokusy,
zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.

Ref. A żaby rechu- rech, żaby się cieszą,
że ten marzec rechu- rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu- rech żabi śmiech.

2. A deszczem umyte drzewa są czyste,
na gałązkach już rosną kotki puszyste.

Ref. A żaby…

3. Na łące bociany głośno klekocą,
rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.

Ref. A żaby…

              „Wiosna”
Przyszła do nas piękna Wiosna,
Wielką radość nam przyniosła.

Najpierw zawiał ciepły wietrzyk,
Potem z chmurki mokry deszczyk.

Zaświeciło jasne słonki,
Zatrzymało się nad łąką.

Tematy kompleksowe na luty:
  1. Zabawy na śniegu.
  2. W lodowej krainie
  3. Zwierzęta egzotyczne.
  4. Tutaj rosły paprocie.
  5. Bajki i baśnie.

 

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Rozbudzanie zainteresowania życiem ludzi w innych krajach.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania.
  • Poznanie zwierząt polarnych.
  • Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat afrykańskiej sawanny.
  • Poznanie wybranych zwierząt mieszkających w ZOO.
  • Wzbogacenie wiedzy dzieci z zakresu prehistorii.
  • Poznanie nazw niektórych dinozaurów.
  • Zapoznanie z historią dinozaurów.
  • Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych.
  • Wdrażanie do prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
  • Poznanie wybranych postaci z bajek i baśni.

„Dinozaury”

Dinozaury wielkie stwory,
Dla nas prawie jak potwory.
W okresie jurajskim tutaj żyły,
Swoje ślady zostawiły.

Dinozaurów różnych wiele,
Dla Was dzieci – przyjaciele.
Choć jaszczury to straszliwe,
Dziś są dla nas nieszkodliwe.

Piosenka pt. „Bajeczki”

Na półkach mieszkają książeczki.
W książeczkach mieszkają bajeczki.
Opowiem o nich Wam,
bo wszystkie dobrze znam.
Opowiem o nich Wam,
bo wszystkie dobrze znam.
W bajeczkach znajdziecie rycerzy,
królewnę, co spała na wieży,
i dobrych wróżek sto,
i czarownicę złą,
i dobrych wróżek sto,
i czarownicę złą.
A kiedy się dziecko zasłucha,
to wróżki mu szepczą do ucha.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.


 

Tematy kompleksowe styczeń:

  1. Witamy Nowy Rok.
  2. Każdy lubi karnawał.
  3. Zwierzęta zimą.
  4. Kocham babcię i dziadka.

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Poznanie cyklu dnia i nocy.
  • Utrwalenie nazw pór roku.
  • Zapoznanie dzieci z nazwami tygodnia.
  • Zapoznanie dzieci ze zwyczajem przebierania się na bal karnawałowy.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni. 
  • Uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt zimą. 
  • Poznanie nazw wybranych ptaków zimujących w Polsce. 
  • Uwrażliwianie do kulturalnego zachowania się wobec dziadków i osób starszych.

         „Życzenia dla babci i dziadka”

Dziś dla babci słońce mamy i całuski dla dziadziusia,
dziś życzenia wnuczek składa i piosenkę śpiewa wnusia.
Aby babcia i dziadunio w zdrowiu długo żyli,
Aby uśmiech dla nas mieli w każdej wolnej chwili.

„Kiedy babcia była mała”

1.Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki chude rączki i lubiła jeść cukierki oraz pączki.

Refren
I co , i co , że babcia nam urosła ,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co , i co , to ważne że mam babcię ,
że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.

2.A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody , no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!

Refren
I co , i co , że dziadek urósł trochę ,
że lat ma trochę więcej niż dwa plus trzy plus osiem.
I co , i co , to ważne że mam dziadka ,
że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!

Tematy kompleksowe  na miesiąc grudzień:

  1. To już zima.
  2. Czekamy na Mikołaja.
  3. Święta za pasem.
  4. Boże Narodzenie
  5. Jak przekazujemy informacje?

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Zapoznanie z oznakami nadchodzącej pory roku.
  • Poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
  • Zapoznanie z osobą Św. Mikołaja
  • Pogłębianie więzi rodzinnej.
  • Zapoznanie z tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi.
  • Kształtowanie umiejętności wspólnego śpiewania kolęd.
  • Zapoznanie dzieci z tradycją ozdabiania choinki.
  • Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat różnych sposobów  przekazywania wiadomości.
  • Zapoznanie dzieci z drogą listu od nadawcy do adresata.

 

         „Wigilijna noc”
Złota gwiazdka na niebie świeci,
Mruga oczkiem do wszystkich dzieci.
I do Ciebie też zamruga,
W wigilijną, piękną noc.
Niech ta noc dziś będzie długa,
Bo jest piękna i ma moc.

 

„Przybieżeli do Betlejem”

1. Przybieżeli do Betlejem pasterze
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze.

Ref.: Chwała na wysokości, chwała na wysokości, a pokój na ziemi
Chwała na wysokości, chwała na wysokości, a pokój na ziemi

2. Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!

Ref.: Chwała na wysokości, chwała na wysokości, a pokój na ziemi

Chwała na wysokości, chwała na wysokości, a pokój na ziemi.

3.Anioł Pański sam ogłosił te dziwy
Których oni nie słyszeli, jak żywi

Ref.: Chwała na wysokości, chwała na wysokości, a pokój na ziemi
Chwała na wysokości, chwała na wysokości, a pokój na ziemi


 

 Zadania dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawcze  na miesiąc listopad:

Tematy kompleksowe:

  1. Dbamy o zdrowie jesienią.
  2. Jestem małym patriotą.
  3. Mój przyjaciel Miś.
  4. W kosmosie.
  5. To już zima.

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Wyrabianie nawyku dbania o zęby.
  • Zapoznanie z symbolami narodowymi.
  • Zapoznanie z wydarzeniami historycznymi dotyczącymi odzyskania przez Polskę niepodległości.
  • Poznanie historii pluszowego misia.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat Układu Słonecznego.
  • Zapoznanie z oznakami nadchodzącej pory roku.

„Układ słoneczny”

1.Dookoła Słońca Planety biegają.

Kręcąc się wesoło,

Ciągle się ścigają.

Ref. Merkury, Wenus, Ziemia, Mars,

po swoich orbitach biegają na czas.

Jowisz, Saturn, Uran chcą wyprzedzić je,

Neptun chodź na końcu,.

także ściga je. (2x)

2. Która z Planet pierwsza,

Dobiegnie do mety,

Tego nikt powiedzieć ,

Nie może niestety.

Ref. Merkury, Wenus, Ziemia, Mars,

po swoich orbitach biegają na czas.

Jowisz, Saturn, Uran chcą wyprzedzić je,

Neptun chodź na końcu,

także ściga je. (2x)

     „Z ufoludkiem w kosmos”

Dziś przyleciał ufoludek w swojej rakiecie.

Śmieszny ludzik, co na innej mieszka planecie.

I zaprosił na wycieczkę wszystkie dzieci,

i rakietą w wielki kosmos z nami poleci.

Więc wsiadajcie do rakiety szybko, bo już czas!

To jest mały ufoludek – w kosmos wiezie nas!

Zadania dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawcze  na miesiąc pażdziernik:

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień w ogrodzie.
  2. Jesień w lesie.
  3. Życie zwierząt w jesiennym lesie.
  4. Jesienna szaruga.
  5. Dbamy o zdrowie jesienią.

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Wzbogacenie wiedzy na temat warzyw.
  • Utrwalenie wiadomości o lesie.
  • Zapoznanie z wybranymi grzybami jadalnymi i niejadalnymi.
  • Zapoznanie z charakterystycznymi cechami jesiennej pogody.
  • Kształtowanie prawidłowych postaw i nawyków

higienicznych.

                            „Jesienna pogoda”

                                    Deszcz, kalosze, bura chmura,
dmucha, chucha, wieje.
Deszcz, kalosze, bura chmura,
kropi, pada, leje.

Jesienna pogoda daje w kość!
Jesiennej pogody mamy dość!

A psik!

„Deszczyk”

Pada deszczyk kap, kap, kap!
Ty kropelki szybko łap!

Kropi deszczyk puk, puk, puk!
I nóżkami teraz tup!

Pada ciągle, raz po raz,
Moczy nogi, ręce, twarz…
Chyba na parasol czas?!

My się deszczu nie boimy,
Do kałuży też wskoczymy!

Zadania dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawcze  na miesiąc wrzesień:

Tematy kompleksowe:

  1. Jestem w przedszkolu.
  2. Jestem grzecznym przedszkolakiem.
  3. Droga do przedszkola.
  4. Jestem w parku i w lesie.
  5. Jesień w sadzie.

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Rozwijanie świadomości własnego ciała i orientacji w przestrzeni.
  • Zaznajomienie dzieci z zasadami ruchu drogowego.
  • Poznanie nazw samochodów uprzywilejowanych.
  • Zapoznanie z porą roku jesień.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat owoców i warzyw.

Piosenka

Kolorowe listki”

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.

Wiersz

JESIEŃ „
I. Salach

Lecą liście z drzewa, zbierają je dzieci,

zaniosą dla pani liściasty bukiecik.

A kasztany i żołędzie pukają o ziemię,

lecą z drzewa wysokiego do koszyka twego.

Chodź na spacer – wyjdźże z domu mój mały kolego.

Jesień gości, ale ciepło. Nie zrobi nic złego.

FOTOGAZETKA GRUPY 

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

received_466993082041052 received_483168280117093 received_509066470552440 received_572847714597574 received_773812283925841 received_782396103096161 received_809179523844195 received_826710795409048 received_857332345253282 received_1084554329115255 received_1109377416451036 received_3488301341397744  received_1127048284563997 received_1155149625084566 received_1254747955315381 received_1275127219964749 received_1532941897170548 received_3297582893811979 received_5414650011923812

„MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI”

received_443717554225128 received_452626366817132 received_483016726762356 received_490897305869664 received_608425737684608 received_663523651774062 received_823570595315905 received_883874495926302 received_968660954032783 received_1226761684767851 received_1227108031420621 received_1229299367613541 received_1425673124594134 received_1450477085450168 received_1452718818561422 received_1766800340354343 received_1766821090361827 received_3260683707512792 received_5414865108550658 received_5467533536659463 received_5615594995161486 received_417994250466471 received_418103867059250 received_452134443538097 received_483464733657213 received_635401028003643 received_1044396206275763 received_1236930843824698 received_1253744702047524 received_1717648318595465

TEATRZYK PRZEDSZKOLNY

316123498_616498386936373_1549790260159583944_n 316166120_526946029321105_6011787880363734514_n 316470589_449729380674105_2668357482175795928_n 316496456_566690951852678_2820221117559616218_n